دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۶۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
خدمت‌رسانی تعطیلات ندارد
شهردار نکا ازجمله ویژه‌برنامه‌هایی که شهرداری برای نوروز و رمضان در نظر گرفته است به کشیک نوروزی، ساماندهی مبادی ورودی و کمربندی و همچنین طرح «اطعام مهدوی» اشاره کرد.
سعید منصوریآوای خزر: مهندس موسی خلیلی امروز جمعه ۲۵ اسفندماه در حاشیه عملیات اجرایی یکی از طرح‌های عمرانی در شهر نکا در گفتگویی اظهار داشت: هفته منتهی به سال نو هفته درختکاری است و امسال با ایده‌ای که دفتر خدمات شهری شهرداری داشتند؛ طرح نهال ایثار به یاد ۴۳۷ شهید شهرستان با استقبال خانواده شهدا و با حضور شخص استاندار برگزار شد و ما به استقبال عید نوروز رفتیم.

وی با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان که رنگ و بوی خاصی را به شهر داده است، گفت: برنامه‌های عدیده‌ای را برای ماه مبارک رمضان و نوروز داریم که یکی از آن‌ها «طعام علوی» یا «اطعام مهدوی» است که همه روزه یا روز‌های خاص توسط پاکبانان در مرکز شهر صورت می‌گیرد.

شهردار نکا ادامه داد: ساماندهی مبادی ورودی شهر و کمربندی را در دستور کار قرار دادیم و و مانور‌هایی را نیز برگزار کردیم با توجه به اینکه شهر نکا مدخل ورودی و خروجی مسافران نورزی به سمت هزارجریب و مشهدالرضا است لذا ساماندهی تا شب عید به صورت کشیک نوروزی ادامه خواهد یافت.

مهندس خلیلی با اشاره به یکسری المان‌هایی که در ورودی شهر، همچنین نصب تابلو‌ها و بنر‌های خوشامدگویی و نوروزی مطابق هر ساله انجام می‌گیرد، گفت: امسال را با رنگ بوی رمضانی به استقبال نوروز می‌رویم و تقارن عید رمضان و نوروز را به همشهریان تبریک عرض می‌کنم.

وی اظهار داشت: امروز در عملیات اجرایی یکی از طرح‌هایی که هم فرماندار و هم اعضای شورای شهر تاکید زیادی دارند حاضر شدیم، آسفالت این مسیر (ورودی گلبستان) باید تا شب عید انجام شود  و مردم از این صعوبت رفت و آمد بیرون بیایند.

شهردار نکا در پایان گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی آوای خزر به ۲۵ اسفندماه روز شهردار گرامیداشت شهادت مهدی باکری شهید خدمت (شهردار ارومیه) به عنوان الگو و اسوه شهرداران اشاره و این روز را به شهرداران و ساحت شهدا تبریک گفت.
 


انتهای پیام/۱۰۰۰/
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صالح شب رو کلتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
0
0
اول وردی نکا شهرک نازخاتون امکانات رفاهی ندارد اسفالت نیست وردی شهر نکا اصلا ساندهی نیست مخصوط شهرک بهارستان ناز خاتون
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها